Alla inlägg under april 2013

Av M K - 26 april 2013 11:10

Va fan håller jag på med. Får värsta gråtanfall för att grannarnas tupp och höns kommer in på min trädgård. Jag vet att det varit ganska mycket men inte som innan SÅ vad fan håller jag på med. Ryck upp dej! Visst känns det att sonen ska iväg snart, visst känns det när mamma och svärmor ställer sina konstiga krav på ett väldigt konstigt sätt, visst känns det när vänner ALDRIG frågar tillbaka hur det är utan man ska bara finnas till och lyssna och mannen är den enda jag kan vända mej till som i sin tur har fruktansvärd stress på jobbet. 

Visst känns det men RYCK UPP DEJ! 

Lite djupa andetag....så tillbaka till jobbet, vara trevlig och fortsätta lyssna.

Av M K - 25 april 2013 12:31

Slutade min häktiska dag med att ta mig till Kyrkan i vår lilla by där en kosert till förmån för Världsnaturfonden ordnats av musikaliska ortsbo.

Helt underbart att få sjunka ner i bänken, luta sig tillbaka, njuta till fullo, varva ner och dessutom få vara med och bidra till WWF. Nöjd? Ja!!!  

Av M K - 24 april 2013 09:48

Jag har lärt mig något nytt även denna vecka.

Man bör inte tala i telefon och framförallt inte sms:a när man kör bil det är absolut en sak som är säker   

MEN jag avråder även detta när man är ute och går. I allafall i min ålder   

Jag trodde att jag kunde tills det kom en trotoarkant i vägen och då helt plötsligt trodde min kropp att den kunde flyga och det gick ju bra men man ska ju landa också   . Kände mej nästan som hämtad ur Magnus Ugglas låt IQ, heter den va!? 

Vill bara tillägga att jag överlevde landningen   


Av M K - 19 april 2013 12:59

Känns som jag bara tar upp det här när jag behöver någon att "prata" med.

Har många vänner men känns som folk inte har tid att lyssna eller rättare sagt orkar bry sig om någon annan än sig själv. Nu är jag snart där igen att jag ska skicka iväg ännu ett barn till USA som au pair. Känns väl sådär med tanke på vad som hände sist. Men å andra sidan så kom hon ju hem i livet   .

 Denna gången är det sonen som ger sig av, till BOSTON  . Men samtidigt är det väl så att det som sker det sker. 


Okej, nog med det för nu. Idag blir det en härlig start på helgen. Först avliva svärmors katt, sedan afterwork med mannens arbetskamrater och därefter vinprovning med muskänkarna. Ska visst vara riktigt fina viner. Ett som är värt 2000 kronor flaskan om det nu finns något som är värt det. Jag återkommer med mina utlåtanden. Jag är ju inget proffs men jag kan ju tycka  .  

Det här med svärmors katt kanske låter lite konstigt att det skulle vara något trevligt men jag ska inte vara skenhelig utan erkänna att det ska bli riktigt skönt. Den är gammal, knäpp och sedan är det vi som städar lägenheten   

Ovido - Quiz & Flashcards