Alla inlägg under november 2011

Av M K - 30 november 2011 07:58

Varför gråter jag hela tiden? Vad är det som händer med mej?

Av M K - 16 november 2011 12:43

Jag tycker nog eller inte nog, jag tycker att det här med jämlikhet har gått lite till överdrift när till och med "Här (herr) går man" skyltarna måste bytas ut till kvinnor.

Känner vi oss verkligen så mindervärdiga och i så fall är det verkligen rätt sätt att ändra på det!?

Jag träffar en del äldre människor i mitt jobb. Många berättar om  när de var små och gick i skolan. De hade ofta lärarinnor i småskolan och väldigt många berättar om dessa lärarinnor som folkilsk och väldigt elaka. När jag frågar om de slog dem, så får jag nästan alltid till svar "Inte flickorna men pojkarna fick ofta stryk även om de inte gjort något särskillt" . Det kallar inte jag för jämlikt.

Sedan är det ju trots allt så att hur vi än bär oss åt så kan vi aldrig bli lika för vi är inte skapta till det.

Alla vet att det sitter människor på poster där de inte skulle vara, både män och kvinnor. Tänk om alla hade gjort det de är bäst på, för alla är bra på något, och sedan hade det inte spelat någon roll om det varit en kvinna eller man. Vilken värld vi hade haft   

När våra barn var små så startade jag mitt företag i hemmet. Min man jobbade skift så vi pusslade ihop tiderna och dagarna så det fungerade perfekt, för oss!

Det var min högsta önskan att få vara hemma med mina barn så länge som möjligt. Jag hade lätt kunnat vara hemmafru om ekonomin tillåtit, så det här blev det närmsta vi kunde komma. Man ska väl inte behöva skämmas för att man vill vara hemma och ta hand om sina barn!?

Såhär i efterhand så är det det bästa jag gjort. De växer upp och försvinner så fort så den tiden var guld värd och mer än så.

Med risk för att slita ut fotot från NY   

        


Av M K - 15 november 2011 09:44

Var ute och gick en runda i morse. Hade spotify i öronen och då kom låten dreaming people med Jay Smith, man undrar då genast vad som hände med denna man? Jag har inte hört någonting på länge med honom. Duktig kille, hoppas bara det inte gick snett <3

Av M K - 10 november 2011 11:07

Det känns som, ok inte alla men väldigt många, har blivit så egna.

 Det är bara jag som ska fram till varje pris i trafiken, det är bara jag som har bråttom, det är bara jag som behöver pengar och mat osv, osv.

 Just i trafiken så är det faktiskt så att de som kör så de äventyrar alla andras liv är inte speciellt mycket längre fram efter några mil än oss andra. Alltså tjänar de inget på det.

Visst skulle vi kunna ha det riktigt bra alla om vi tar lite hänsyn till varandra,

använder lite sunt förnuft och ler lite åt varandra istället.

Tänk vad enkelt allt hade blivit då


                                           



Av M K - 6 november 2011 21:00

Igår blev det kyrkobesök. De läste upp svärfar bland de som avlidit i vår lilla by.

Gick vidare till kyrkogården efter gudtjänsten. Det är så otroligt vackert och rofyllt på kyrkogården nu.

Tände även ljus i minneslunden för de som inte ligger på vår kyrkogård men som inte finns bland oss längre och som vi vill skänka en extra tanke denna dag. Det blir lite starka känslor och tårar som rinner när man börjar tänka just en sådan här dag.

Pratade med min dotter senare denna dag. Hon hade tänt en massa ljus och format dem till ett hjärta hemma i sin lägenhet. Hon har ju haft det lite jobbigt i år då hon förlorat 4 stycken väldigt unga människor i sin omgivning.

                                                  
   


Av M K - 3 november 2011 07:28

Bara en liten iaktagelse:

Om man står och "tjuvlyssnar" på tonåringar i tex en toalettkö,

så förstår man hur mycket man ändrar sina värderingar på vad som är

viktigt och meningsfullt i livet tills man är 40 plus, och tack och lov för det   

 

Vill bara inlägga att jag älskar denna texten, det är så sant som det är sagt.

   

                                             

Ovido - Quiz & Flashcards