Alla inlägg den 15 september 2011

Av M K - 15 september 2011 14:16

Ok då var vi där igen.

Kom igen nu, tänk positivt.

Det är ingen fara, det går bra!

Klappa dina änglar, prata med dem, läs i böckerna, be om hjälp.

Först läser man och hör om Stefan Liv och flygolyckan. Sedan pratas det om stormen Katja eller vad den nu hette och sonen som skulle landa i detta i natt.

Efter vad dottern gått igenom, allt skriveri i tidningarna om flygolyckan och den kommande stormen så är det kanske inte så konstigt att det kommer över en igen.

Jag vaknar klockan två när deras plan ska landa. Skickar iväg ett sms och sedan är det bara att ligga och vänta.

Hela magen känns som en hel orkan och tiden går så otroligt sakta. 30 minuter senare skickar han att allt är ok och att de är på marken.

Lycklig och lugn somnar jag igen med ett leende på läpparna.


Av M K - 15 september 2011 12:54

Det här var vad jag behövde.

 En vecka semester i Side. Varmt och gott i vattnet och sol som vi inte haft så mycket i sommar.

 Fantastisk strandpromenad längs med havet hela vägen in till centrum, utan bilar, skönt. Mycket god mat. Provade kött och grönsaker som var tillagade i lergryta  som de sedan slog sönder, tror det hette Testikebab. De kom in med en kruka med lågor under. Mycket gott och väldigt mätt blev man.

Helt underbart att även få träffa sonen med flickvän som semestrade i Alanya. När vi ligger på stranden så kommer det ett plan infygande samma tid som jag vet att sonens plan ska komma. Jag tittar på min man och säger "Nu kommer nog sonen" Han tittar på klockan och vi nickar mot varandra och ler. Jag blir alldeles varm inombords och så börjar tårarna rinna. Jag älskar när min familj är tillsammans men nu är de vuxna och det fattas alltid någon, i detta fallet min dotter.

Skulle kunna skriva mycket om Side, bussresan med lokalbussen till Alanya som stannar och plockar upp folk överallt. Här behövs inga busshållsplatser inte.

Hela Side var en liten utgrävning med Apollontempel och restarunger och barer mitt i ruinerna. Det blir en väldigt mysig stämning. Turkiska Ullared, Skopunkten och Turkiska Cubus. Lite roligt faktiskt. Är det gott vin och goda drinkar man är ute efter så ska man nog åka någon annanstans för de var inget vidare eller så är jag bara kräsen :/ 

Det fanns faktiskt några barer som blandade okej drinkar. Jag som då gillar chilenska och sydafrikanska viner så hittade vi inget som gick att jämföra med dessa.

En härlig vecka har det i alla fall varit och jag skulle mycket väl kunna tänka mej att åka dit igen :)


                       

Ovido - Quiz & Flashcards